ładowanie
Portal informacyjny Gminy Ząbkowice Śląskie
Mapa strony

SCENY NIEMALŻE MAŁŻEŃSKIE - ZAPRASZAMY 30.09.2012 r.

06.09.2012
Zapraszamy na wieczór teatralny wywodzący się z kabaretu literackiego, oparty na felietonach, monologach, zabawnych dialogach i bogatej biografii humorystki – Stefanii Grodzieńskiej – a także twórczości satyrycznej i pięknych piosenkach Jej męża Jerzego Jurandota. Ten spektakl to satyra i liryka, groteska, pure-nonsens i abstrakcyjny żart.

SCENY NIEMALŻE MAŁŻEŃSKIE STEFANII GRODZIEŃSKIEJ to wspaniałe poczucie humoru, elegancja, celna satyra i ponadczasowa klasa Stefanii Grodzieńskiej.

Zapraszamy na wieczór teatralny wywodzący się z kabaretu literackiego, oparty na felietonach, monologach, zabawnych dialogach i bogatej biografii humorystki – jak sama siebie nazywała – a także twórczości satyrycznej i pięknych piosenkach jej męża Jerzego Jurandota. Ten spektakl to satyra i liryka, groteska, pure-nonsens i abstrakcyjny żart.

To Pani Stefania – zawsze niepoprawnie młoda – sprawia, że możemy uśmiać się do łez i... wzruszyć do łez.

WYSTĘPUJĄ:

Ona - Grażyna Barszczewska
On - Grzegorz Damięcki
Głos Ducha Teatru – Andrzej Poniedzielski

TWÓRCY:

Scenariusz - Grażyna Barszczewska

Opieka artystyczna - Andrzej Poniedzielski

Scenografia, opieka kostiumologiczna - Dominika Laskowska

Reżyseria światła - Jarosław Szmidt Kierownictwo muzyczne - Marcin Partyka Produkcja – Magdalena Molak-Szmidt Ars Imago

Premiera – Teatr Ateneum w Warszawie – 25.02.2011

Stefania Grodzieńska mówiła, że niczym Kay z »Królowej Śniegu« miała kawałek lustra w oku. Widziała inaczej i tak opisywała, jak widziała. Jan Brzechwa nazwał ją humorystką. Była tancerką i aktorką. Napisała kilkanaście książek i setki felietonów, m.in. do „Szpilek” i „Przekroju”, współpracowała z „Gazetą Wyborczą”. Kilkadziesiąt lat mieszkała w Warszawie, ale miewała przystanki w Paryżu, Moskwie, Berlinie, Lublinie i kilkakrotnie w Łodzi. Przed wojną znalazła pracę w teatrzyku Cyganeria, tańczyła też w Teatrze Kameralnym, Fryderyk Jarosy zaangażował ją do zespołu Cyrulika Warszawskiego. Po wojnie pracowała w Polskim Radiu (w 1944 r. została pierwszą polską powojenną spikerką) oraz w telewizji. Współzakładała łódzki, a potem warszawski Teatr Syrena, z którym związała się jako aktorka i autorka. Była niedościgniona w prowadzeniu konferansjerek na dużych imprezach estradowych.

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.