Miasto, a wojny – III konferencja „Wokół Dziejów Miasta”
Co wchodzi w jej skład?
1. Karta informacyjna: w niej, oprócz imienia i nazwiska oraz nr PESEL, powinny się znaleźć te dane, które mogą się przydać służbom ratowniczym na wypadek konieczności udzielania pierwszej pomocy, m.in. przebyte i obecne choroby, przyjmowane leki, alergie i uczulenia, przebyte operacje i zabiegi. Dodatkowo należy podać dane kontaktowe do osób najbliższych, których należy poinformować w razi wypadku.
2. Foliowa koperta: czytelnie wypełnioną kartę informacyjną należy umieścić w foliowej kopercie i włożyć do lodówki. Dlaczego akurat tam? Ponieważ lodówka znajduje się w każdym domu, najłatwiej jest ją zlokalizować i jest do niej prosty dostęp. Schowanie koperty np. do szafki lub szuflady znacznie utrudnia jej znalezienie.
3.Magnes/Naklejka: dodatkowo na drzwiach lodówki należy umieścić magnes lub naklejkę, które są dostępne w pakiecie, aby oznaczyć miejsce przechowywania Ząbkowickiej Koperty Życia. Dzięki temu ratownicy będą mieć szybki dostęp do podstawowych informacji o pacjencie, co ułatwi postawienie jak najszybszej diagnozy i zastosowanie trafnego leczenia.
„Ząbkowicka Koperta Życia to projekt, który służy zdrowiu i bezpieczeństwu naszych Mieszkańców. Zachęcam wszystkich, do pobierania kopert i wypełniania kart. Mam nadzieję, że Ząbkowickie Koperty życia nie będą musiały być używane, jednak lepiej być zawsze przygotowanym na każdą ewentualność.” – powiedział burmistrz Marcin Orzeszek.
Za pomoc w organizacji i projektu dziękujemy SPZOZ Pomoc Doraźna oraz wszystkim przychodniom i szpitalowi za pomoc w rozpowszechnianiu Ząbkowickiej Koperty Życia.
Zobacz także:
Pozyskujemy środki nie tylko na inwestycje
Postępy prac na budowie krytego basenu
Konkurs na realizację zadań publicznych
3 lata gimnastyki artystycznej w Ząbkowicach Śląskich
Tylko przeżyć. Prawdziwe historie rodzin polskich żołnierzy
Burmistrz Marcin Orzeszek podpisał kolejne umowy na dofinansowanie wymiany pieców!