Zapisz się do Samorządowego Informatora SMS!
Cudzoziemcy dokonujący zameldowania na pobyt stały lub czasowy mają otrzymają numer PESEL przy zameldowaniu. Należy przy tym zaznaczyć, że numer PESEL nie będzie nadawany cudzoziemcom, których pobyt na terytorium RP ma charakter krótkotrwały lub tranzytowy.
Ponadto przypominamy, że z upływem 2017 roku utraciły ważność dowody osobiste wydane w 2007 roku, którym minął dziesięcioletni okres ważności. Art.46 ustawy o dowodach osobistych nakłada na posiadacza dowodu osobistego obowiązek jego wymiany.
1/ Wniosek o wymianę dowodu osobistego składa się osobiście m.in. w Wydziale Spraw Obywatelskich i Urzędzie Stanu Cywilnego w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich przy ul. 1 Maja 15, w pokoju nr 1, lub w dowolnym urzędzie na terytorium Polski
i w tym samym urzędzie gotowy dowód należy odebrać.
2/ Druk można pobrać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego lub ze strony www.zabkowiceslaskie.pl zakładka "Mieszkaniec – Biuro Obsługi Interesanta – Karty Usług
i Wnioski – Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego – Wniosek o wydanie dowodu osobistego", gdzie opisane są procedury związane z wyrobieniem dowodu osobistego.
3/ Osoby posiadające profil zaufany lub podpis elektroniczny mogą złożyć wniosek również drogą elektroniczną za pomocą ePUAP.
4/ Dowody osobiste, którym upłynął termin ważności są unieważniane automatycznie
w rejestrach komputerowych prowadzonych przez Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Zobacz także:
Komunikat Burmistrza Ząbkowic Śląskich
Wchodzimy w 2018 rok bez podwyżek!
Sylwestrowy Turniej Piłki Nożnej
Szczęśliwego Nowego, 2018 Roku!
Noworoczne życzenia Burmistrza Ząbkowic Śląskich Marcina Orzeszka.
Przejście dla pieszych na ul. Ziębickiej już gotowe