Gmina Ząbkowice Śląskie na Międzynarodowych Targach Turystyki
Worki na odpady segregowane i harmonogramy wywozu
Worki na odpady segregowane (zabudowa zagrodowa i domki jednorodzinne) oraz harmonogramy wywozu wraz z instrukcją segregowania dostarczane będą mieszkańcom gminy przez Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. bezpośrednio na nieruchomość. Nieruchomości wielolokalowe, bloki, duże wspólnoty - segregować mogą tylko w pojemnikach przeznaczonych do segregacji.
UWAGA! Gdy nie zastaniemy Cię w domu, zgłoś się do Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. przy ul. Dalekiej 2, aby odebrać worki na odpady segregowane.
HARMONOGRAM WYWOZU ODPADÓW ZMIESZANYCH - MIASTO
HARMONOGRAM WYWOZU ODPADÓW SEGREGOWANYCH - MIASTO
HARMONOGRAM WYWOZU ODPADÓW ZMIESZANYCH - TERENY WIEJSKIE
HARMONOGRAM WYWOZU ODPADÓW SEGREGOWANYCH - TERENY WIEJSKIE
Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)
Punkt I znajduje się przy ul. Dalekiej 2 w Ząbkowicach Śląskich na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. Do PSZOK-u właściciele nieruchomości mogą bezpłatnie przekazywać następujące odpady komunalne:
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte baterie i akumulatory;
- meble i inne odpady wielkogabarytowe;
- przeterminowane leki i chemikalia z gospodarstw domowych;
Punkt II znajduje się przy ul. Legnickiej 26 w Ząbkowicach Śląskich - teren w głębi podwórza bazy PKS . Do PSZOK-u właściciele nieruchomości mogą bezpłatnie przekazywać następujące odpady komunalne:
- zużyte opony;
- odpady biodegradowalne w tym odpady zielone oraz odpady kuchenne;
- drewno i opakowanie z drewna;
- papier i tekturę, duże opakowania z papieru;
- metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz odzież i tekstylia;
- opakowania ze szkła.
Koszty transportu odpadów do PSZOKU ponosi mieszkaniec.
PSZOK będzie czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 18.00 oraz w każdą sobotę w godzinach od 10.00 do 14.00 oprócz dni świątecznych.
UWAGA! meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, przeterminowane leki oraz chemikalia, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory – będziemy wystawiać 2 razy w roku w wyznaczonych terminach w systemie tzw. „wystawki chodnikowej”. Nie należy wyżej wymienionych odpadów wrzucać do pojemników na odpady zmieszane oraz wystawiać poza wyznaczonymi terminami wywozu.
Gniazda na terenie Gminy
W dalszym ciągu na terenie gminy będą funkcjonować pojemniki do dobrowolnego segregowania odpadów komunalnych tzw. dzwony.
Do tych gniazd wszyscy mieszkańcy mogą oddać wysegregowane odpady, nawet Ci którzy w deklaracji oświadczyli, że będą gromadzić odpady w sposób zmieszany.
Jak segregować odpady?
http://zabkowiceslaskie.pl/pl/strony/jak-segregowac-odpady/
Opłaty za śmieci
Po rozstrzygnięciu przetargu stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie uległy zmianie i wynoszą:
- 12,40 zł miesięcznie od każdego mieszkańca, który gromadzi odpady w sposób selektywny;
- 15,53 zł miesięcznie od każdej mieszkańca, który gromadzi odpady w sposób zmieszany tzn. nie dokonuje segregacji odpadów.
UWAGA! W związku z brakiem wyraźnej regulacji w zakresie zaokrąglania stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, Gmina Ząbkowice Śląskie informuje, że opłaty do momentu zajęcia określonego stanowiska przez organy nadzoru należy:
Zgodnie z art. 63 par. 1 Ordynacji podatkowej kwota opłaty podlega zaokrągleniu w ten sposób, że końcówki wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.
Przykład:
2 osoby x 15,53 zł = 31, 06 zł po zaokrągleniu - 31 zł do zapłaty
2 osoby x 12,40 zł = 24,80 zł po zaokrągleniu - 25 zł do zapłaty
Opłaty za śmieci należy wnosić bez wezwania do dnia 10-ego każdego miesiąca. Pierwszą opłatę za miesiąc lipiec należy uiścić do dnia 10 sierpnia bieżącego roku. Zaokrągloną opłatę wpłacamy na konto Banku Spółdzielczego w Ząbkowicach Śląskich na rachunek bankowy:
90 9533 0004 2001 0013 1733 0007
Czy mieszkańcy otrzymają faktury lub rachunki za odpady?
Nie. Deklaracja służy do wyliczenia opłaty. Każdy sam wylicza sobie opłatę i sam dokonuje wpłat zgodnie z informacjami, jakie zawarł w deklaracji.
UWAGA! Mieszkańcy Spółdzielni Mieszkaniowej, TBS-u opłatę za śmieci mają wliczoną do czynszu
Obowiązki właścicieli
Zabudowa jednorodzinna (domki jednorodzinne):
wyposażyć nieruchomość w pojemniki do zbiórki odpadów zmieszanych, w przypadku segregacji wybrana w przetargu firma dostarczy worki za darmo;
Zabudowa wielorodzinna (bloki, duże wspólnoty):
zarząd wspólnoty / spółdzielnia mieszkaniowa / właściciel nieruchomości wyposaża nieruchomość w pojemniki do zbiórki odpadów zmieszanych, w przypadku segregacji również należy wyposażyć nieruchomość w pojemniki na odpady segregowane.
Pojemniki należy utrzymywać w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
Pamiętaj! To czego nie wysegregujesz, wrzucaj do pojemnika na odpady komunalne zmieszane!
Jeśli nie posiadasz pojemnika, możesz go nabyć lub podpisać umowę dzierżawy w Zakładzie Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. przy ul. Dalekiej 2 w Ząbkowicach Śląskich tel. 74 815 18 55, czynny od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-18.00.
Piotr Miernik
Zastępca Burmistrza Ząbkowic Śląskich
Zobacz także:
XX-lecie Straży Miejskiej
Życzenia wielkanocne
Dostawa i montaż oświetlenia ulicznego zasilanego energią słoneczną na terenie wiejskim Gminy Ząbkowice.
Diecezjalne spotkanie młodzieży w Ząbkowicach Śląskich
Rok 2012 rokiem Uniwersytetów Trzeciego Wieku
Powołanie Komendanta Powiatowego Policji w Ząbkowicach Śląskich