ładowanie
Portal informacyjny Gminy Ząbkowice Śląskie
Mapa strony

CENTRALNA EWIDENCJA EMISYJNOŚCI BUDYNKÓW

Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich informuje, iż z dniem 01.07.2021r. rozpoczął się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i rodzaju oraz ilości spalanych paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Celem stworzenie centralnej bazy jest zewidencjonowanie wszystkich źródeł ciepła w kraju i pozwoli określić skalę potrzeb, aby wyeliminować główną przyczynę zanieczyszczenia powietrza – emisję szkodliwych substancji powodujących smog.

Każde źródło ciepła, o mocy nominalnej do 1 MW, które zainstalowane jest w budynku mieszkalnym lub niemieszkalnym należy zgłosić wypełniając odpowiedni formularz.
Formularz A dotyczy budynków oraz lokali mieszkalnych,
Formularz B dotyczy budynków i lokali niemieszkalnych.


Obowiązek wypełnienia deklaracji spoczywa na właścicielu budynku jeżeli jest to budynek jednorodzinny, natomiast w przypadku budynków wielorodzinnych obowiązek wypełnienia deklaracji spoczywa na podmiocie zarządzającym budynkiem (np. wspólnota mieszkaniowa, spółdzielnia mieszkaniowa, podmiot administrujący obiektem lub jego właściciel).


Termin złożenia wypełnionego formularza mieszkańcy mają:
- 12 miesięcy od dnia 1 lipca 2021r w przypadku źródeł ciepła już istniejących,
- 14 dni od pierwszego uruchomienia urządzenia lub instalacji w przypadku nowych źródeł, których instalację uruchomiona została po 1 lipca 2021r

Deklarację można złożyć w prosty sposób wypełniają odpowiedni formularz przez Internet, logując się na stronie internetowej Projekt Zone www.zone.gunb.gov.pl/. wymagany Profil zaufany/bankowość elektroniczna/e-dowód lub przesłać skan wypełnionego formularza na adres e-mail: monika.puzio@zabkowiceslaskie.pl


Jeżeli nie ma się dostępu do Internetu wypełnioną deklarację można złożyć w następujący sposób:
- osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, pokój nr 8 lub poprzez wrzucenie do skrzynki znajdującej się przy wejściu do Urzędu Miejskiego od strony ul. 1 Maja 15 w Ząbkowicach Śląskich;
- dostarczenie wypełnionej ankiety do Sołtysa,
- przesłanie pocztą na adres Urząd Miejski ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie.


Druki deklaracji dostępne są:
- na stronie internetowej Projekt Zone www.zone.gunb.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/
- na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich https://www.zabkowiceslaskie.pl/
- w Biurze Obsługi Interesanta tutejszego Urzędu,
- u sołtysów.


URZĄD MIEJSKI W ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH
ul. 1 Maja 15 | 57-200 Ząbkowice Śląskie
Wydział Infrastruktury i Gospodarki Przestrzennej
tel. 74 816 53 64 | 74 816 53 30 | 74 816 53 54 | fax. 74 815 54 45
e-mail: urzad@zabkowiceslaskie.pl
www.zabkowiceslaskie.pl
Przesłanie danych jest obowiązkowe. Za brak zgłoszenia lub przekroczenie dopuszczalnych terminów zgłoszenia będą groziły kary grzywny wymierzane na zasadach ogólnych kodeksu wykroczeń.
W razie jakichkolwiek pytań lub dodatkowych informacji prosimy o kontakt pod nr 74 8 165 364 - Osoba merytoryczna: Monika Puzio

Zobacz więcej

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.